Eskişehir'de Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Değerlendirildi

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürü Sinan Aydın başkanlığında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ölçme, Değerlendirme ve İzleme Koordinasyon Toplantısı gerçekleştirildi. Eskişehir Öğretmenevi'nde yapılan toplantıya, uygulama okullarının müdürleri ve komisyonda görevli öğretmenler katıldı. Toplantıda, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanacak öğretim programlarının izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik stratejiler belirlendi. Yeni eğitim programlarının etkinliğini artırmak ve uygulanabilirliğini değerlendirmek amacıyla kapsamlı bir çalışma planı oluşturuldu. Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni eğitim programının süreç odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımına dayandığı vurgulandı. Bu yaklaşımla, tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleri arasında denge kurulması hedefleniyor. Toplantıda, öğretmenlerin yeni programa uyum süreçlerini kolaylaştırmak için gerekli destek ve eğitimlerin sağlanması da ele alındı. Sonuç olarak, toplantıda alınan kararların, öğrencilerin daha etkili bir şekilde öğrenmelerini ve öğretmenlerin daha verimli çalışmalarını sağlayacağı düşünülüyor.

Saha Çalışmalarıyla Programa Destek

Öğretim programlarının ve ders kitaplarının uygulanabilirliğinin yerinde tespit edilmesi için Eskişehir'deki çeşitli okullar belirlendi. Bu okullar arasında Seyitgazi Cevizli İlkokulu, Çifteler Fatih İlkokulu, Cengiz Topel İlkokulu, Şehit Ali Gaffar Okan Ortaokulu, Mahmudiye Ortaokulu, Eskişehir Anadolu Lisesi, Eskişehir Atatürk Güzel Sanatlar Lisesi, Eskişehir Fatih Fen Lisesi, Fadime Sarar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi bulunmaktadır. Bu okullarda gözlem yapılacak ve öğretmenler ile öğrencilerle görüşmeler gerçekleştirilecektir. Elde edilecek veriler, programın iyileştirilmesi ve daha etkili hale getirilmesi için kullanılacaktır. Toplanan veriler ışığında, eğitim programında gerekli düzenlemeler yapılacak ve öğretmenlere destek sağlanacaktır. Bu sayede, öğrencilerin eğitimden aldıkları verim en üst düzeye çıkarılmaya çalışılacaktır. Projenin başarısı için öğretmenlerin ve idarecilerin iş birliği son derece önemlidir.

Yeni Eğitim Programının Hedefleri

İl Milli Eğitim Müdürü Aydın, yaptığı konuşmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni eğitim programının, sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir ölçme değerlendirme yaklaşımını benimsediğini vurguladı. Bu yeni yaklaşımla, tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleri arasında denge sağlanarak öğrencilerin gelişimlerinin daha iyi izlenmesi amaçlanmaktadır. Yeni program, öğrencilerin sadece bilgi edinmelerini değil, aynı zamanda eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini de geliştirmeyi hedeflemektedir. Programın amacı, öğrencileri geleceğin ihtiyaçlarına hazırlamak ve onların bireysel potansiyellerini ortaya çıkarmalarına yardımcı olmaktır. Yeni eğitim programının uygulanmasıyla, eğitim sisteminin daha etkili ve verimli hale getirilmesi hedefleniyor. Bu hedeflere ulaşmak için, öğretmenlerin sürekli gelişimleri ve yeni teknolojilerin eğitimde kullanımı da büyük önem taşımaktadır.